Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 31 oktober 2008 16:50

Hejsan. Allt väl?

Jag har ju varit borta från bloggen några dagar nu, hoppas ni klarat er ^^

En liten kort summering: Festen i tisdags vart lyckad, jag hade verkligen askul. Tack alla som gjorde det till vad det blev <3

Pyjamaspartaj  hos Boman sen på onsdagen var också jättemys. Vi var inte så många, men det var nästan bättre det tyckte jag som led av en fruktansvärd tröttma från tisdagen, hehe :P Jag tackar Bowie för den perfekta frukosten: Skogaholmslimpa med ica-skinka. Underbara enkelhet <3


Torsdagen bjöd på plugg heela dagen och ändå är jag inte klar med någon av dom 4 uppgifterna jag hade.. hur gick det till? 


Så nu har vi kommit fram till idag. Min morgon kunde ha startat lite bättre, men ändå känns det som om en hiskeligt tung ryggsäck lämnat mina axlar. Det har varit confession-day för mig, i samband med en plikt, och ja.. nu känner min mor mig väldigt väl.. 


Annars så, som ni säkert noterat så återspeglas det mesta i min vardag i den musik jag för tillfället lyssnar på. Just nu till exempel har jag två gnag i bakhuvudet och den som är skicklig och känner mig lite kan lista ut vad och vilka det handlar om. Så varsågod att försöka knäcka nötterna ^^


Dagens låtar är en från varje gnag:

1. Green day - Letterbomb <3

2. Ron Pope - A Drop In The Ocean <3


Enjoy!

//lilla s..

Av Sara - 28 oktober 2008 12:06

Till den som röstat "Bästa blogg jag läst" i omröstningen:

Fett, stort, rött hjärta! <3 :D Ah, det gjorde min dag! Tack!


Annars närmar det sig avfärd in mot stan för min del, eller ja, åker om en knapp timme men i alla fall ^^ 

Ska lämna av en väska med sovprylar hos Boman för pyjamaspartyt imorgon, och sen ska jag hem till Selinibruden och hjälpa till med förberedelser och såklart, göra mig till snyggast ;P 


Nu kommer det bli tomt i bloggen fram till på torsdag skulle jag tippa, hoppas ni klarar er, mina små raringar :) Sakna mig inte för mycket ;P


Puss!

//lilla s..

Av Sara - 27 oktober 2008 18:35

Yäs, peppet är stort ^^

Idag startade jag med plugg, kom inte så långt, hum.. men lite är gjort i alla fall. Dagen bjöd senare på fika med Katarina mycket mys vill jag lova, tackar för det :)


Annars stötte jag ihop med Selinibruden på stan också, passade på att göra klart lite tider och dylikt inför morgondagen, det blir ju partay med glamtema! Jag är så lycklig! :D


Nu har jag precis ätit en bit mat, ska exprementera med lite nagellack och sen ringa till livet, Ello ;P Lägger ut en bild på mig och Selini, heta som få på denna bild.. raawrr.. och ännu hetare i morgon ;D Missa inte det!


Puss!

//lilla s..

Av Sara - 26 oktober 2008 21:53

Japp, hej på er. Idag var det höstsoppa här hemma. Hela familjen samlad, mkt mys. Soppan var en köttfärssoppa, mycket god, och så små varma baguetter till. M-m-m! Tack mamma ^^ <3


Sen var det dans som gick skitdåligt. Jag har varit borta från en lektion och det kändes som om jag aldrig dansat salsa förut! :O Skandalöst! Det lossnade iaf sen, som tur, så jag hängde väl med helt ok där den sista kvarten ^^


Kvällen har bjudit på lite skönhets omhändertagande och Gossip Girl. Älskar att ta hand om mig själv och att kolla på Gossip Girl :)

Dagens låt är Green day - Letterbomb. Enjoy!


Puss på er gott folk.

//lilla s

Av Sara - 25 oktober 2008 19:48

Green day - Give me Novacaine

Serverat och klart bara att lyssna

Aj!

Av Sara - 25 oktober 2008 17:57

Jobbade idag. Och för att göra en lång historia kort: jag klantade mig, slog pekfingret i skurvagnen och slog i nageln så att denna lossnade halvägs av nagelbädden. Smärta, yrsel, illamående, pulserande blod, brännande.. Lite av det som hände sen med andra ord.

Nu är jag mest orolig för eventuell inflamation så att hela nageln faktiskt ramlar av! :O otäckt, för att inte tala om vidrigt... 


Hur som helst blir det nog inte så mkt träning ikväll då som jag hade tänkt, blir nog mest lite styrka, med försiktighet. Annars är det snart middag, gott, jag är hungrig. Kyckling med något, mm! ^^ Efterrätt blir saffranssemla. Mera gott! :P 


God kväll på er, gör inget dumt ^^

//lilla s..

Av Sara - 24 oktober 2008 20:57

Yep, idag drog alla stylister och frisörer till Kistamässan och det var nice vill jag lova. Bilder från äventyret hittar ni på min bilddagbok (länk i högerspalten). Enjoy! ^^


Annars har jag mest musik på hjärtat, Green day - Give me Novacaine. 

Jag vet inte vad det är med den låten som gör den perfekt och som får mig att sjunka djupt in i mig själv (för att låta väldigt filosofisk). Den är bara helt enkelt fantastisk. Lyssna på den.


Har inte så mkt bloggork idag, mässan tog min energi, men något jag måste säga är hur vissa av texterna på en för mig okänd ung mans bilddagbok kan ha förmågan att göra min dag. Jag skrattade till exempel riktigt hjärtligt och givetvis med medlidande till ett speciellt textstycke som handlade om hans väldigt spårade födelsedag. xD Det var inte så att jag skrattade åt att killens födelsedag blivit skit, jag skrattar åt hans sätt att skriva, ordvalet. Det är helt sjukt roande.


http://nekrofilip.bilddagboken.se/p/main.html

Det är länken till bilddagboken. Läs sedan texten till 18 oktober, "Tillkortakommanden"


Nej nu ska jag kolla på vänner, trevlig helg på er gott folk. :)

 //lilla s..


Av Sara - 23 oktober 2008 20:22

Tusen hjärtan till mitt liv. Den där blonda tösen där. (Vi är inte lesbiska på något sätt, men har man känt varandra sen blöjan beter man sig såhär^^)

Ovido - Quiz & Flashcards